Для слабозорих
Середня загальноосвітня
школа №23 м.Львова
СЗШ №23 м.Львова
Дистанційне навчання
Корисні посилання

Семінар-тренінг «Синдром професійного вигорання вчителів та шляхи його подолання»


26 січня 2017 року на базі Центральної міської дитячої бібліотеки (вул. Окуневського,3) для вчителів ЗНЗ м. Львова проведено психологічний семінар-тренінг «Синдром професійного вигорання вчителів та шляхи його подолання», у якому взяла участь тренер Центру ARRUPE п. Марта Пєрніковська-Хевелт. На заході були присутні 46 учителів ЗНЗ м. Львова. У роботі семінару брали участь і вчителі нашої школи: Мрачковська Г.М., Васюта Г.Д., Бубняк М.П., Лилик М.С., Луць Н.В.,  Майорчак Н.Є., Синицина Г.І., Макар І.І., Різник І.М.
            Семінар відкрила Г. Мрачковська, методист Навчально-методичного центру освіти м. Львова, яка наголосила на тому, що в умовах реформування шкільної освіти ставляться більш високі вимоги не тільки до професійних компетентностей учителя, а й до його психологічного самопочуття. За загальним визнанням психологів педагогічна діяльність найбільше сприяє деформуванню особистості людини. Окрім того, із збільшенням педагогічного стажу роботи у вчителів знижуються показники як фізичного, так і психічного здоров’я. Внаслідок цього з’являється почуття незадоволеності собою та своїм життям, труднощі у встановленні контактів з учнями та їхніми батьками, колегами. Ці симптоми негативно відображаються на всій професійній діяльності педагога, погіршуються результати його роботи, знижується рівень задоволеності власною  діяльністю. «Якщо ми не знаходимо спокою в собі, безнадійно його шукати будь-де», – так вважав французький філософ Ф. де Ларошфуко. А М. Монтегю ніби продовжує цю думку: «Виразки шлунку виникають не від того, що ви їсте, виразки виникають від того, що їсть вас».
Так поступово розвивається синдром емоційного вигорання. За даними дослідження американського Національного інституту, проблем здоров’я і професійної безпеки в наш час більше 35 млн. людей у всьому світі  страждають клінічною формою синдрому хронічної втоми. А на початку 70-х років ХХ ст. цей стан було визначено як синдром «емоційного вигорання».
Процес вигорання виникає в результаті внутрішнього накопичення негативних емоцій, що переходить у фізичну перевтому. Постійна перевтома провокує стан пригніченості, апатії, спалахи роздратування, відчуття постійної напруги і дискомфорту. Стає все важче зосередитись на роботі, з голови «вилітають» важливі справи, не завжди вдається стримати викликане оточенням роздратування, виникає бажання усамітнитися, дистанціюватися від співробітників та учнів, що виливається у байдужість до людей, підвищення неадекватної критичності, цинізм і агресію… Учитель починає відчувати роздратування через учнів та їхні проблеми, які він повинен вирішувати в силу виконання своїх професійних обов’язків. Такий психологічний стан – це внутрішня істерика: «Що ви всі від мене хочете?! Залиште мене в спокої! А хто мені допоможе?!...» На жаль, у вчителя відбувається «професійна деформація особистості», коли він у кожному учневі бачить порушника дисципліни, неуспішного, «а priori» винного в усьому.
Оскільки учитель – центральна фігура навчально-виховного процесу і відіграє провідну роль у процесі навчання, тому від його психічного здоров’я багато в чому залежить також і психічне здоров’я його учнів. Особливо це важливо, якщо учитель є ще й класним керівником, якому потрібно залагоджувати конфлікти в класі. Як допомогти своїм вихованцям порозумітися? Як знайти вихід з будь-якої конфліктної ситуації ? Розв’язанням цих питань займається Центр ARRUPE (Варшава).
Тренер Центру ARRUPE п. Марта Пєрніковська-Хевелт провела з присутніми психологічний тренінг «Медіація. Полагодження конфліктів у класі». Львівські вчителі взяли участь у проведенні медіації, познайомилися з методами й прийомами, які використовують у своїй роботі польські учителі, адже п. Марта працює з дітьми з особливими потребами різного віку і в різних навчальних закладах м. Гданська. Цікаво було довідатися, що полагодженням учнівських конфліктів займається не тільки вчитель, йому в цьому допомагають учні, яких всі знають як медіаторів, тобто «миротворців», і вони носять спеціальні футболки з відповідним написом «Медіатор». Це школярі старших класів, і до них може звернутися будь-хто з молодших школярів. Відчуваючи допомогу від учнів, учитель може емоційно «розвантажуватись».
Учасники тренінгу мали можливість познайомитися із новинками сучасної літератури з психології, літературою для саморозвитку, для творчості та хобі, із гумористичними творами.
Учителі ЗНЗ м. Львова висловили вдячність за цікавий і корисний психологічний тренінг, за представлені на семінарі матеріали, які вони можуть використати у своїй педагогічній практиці.

Методист НМЦО м. Львова               Г. Мрачковська

Фотогалерея | Семінар-тренінг «Синдром професійного вигоран (26.01.2017)






Категорія: Методична робота
Коментарів: 0 | 26.01.2017

Прізвище, ім'я: Я не робот
Copyright  ©  2013Цікаву інформацію та пропозиції щодо сайту
надсилайте електронною поштою: admin@school23.lviv.ua