Для слабозорих
Середня загальноосвітня
школа №23 м.Львова
СЗШ №23 м.Львова
Дистанційне навчання
Корисні посилання

«Батьків – до школи!»: корисні поради для спілкування вчителів з батьками


Об'єднані спільною метою, рухаючись в одному напрямі, в одній команді зі школою, батьки можуть допомогти дитині досягти більших успіхів, аніж повністю переклавши всю відповідальність за освіту на навчальний заклад. Адже залучення батьків до навчання дитини позитивно впливає не лише на її успішність, а й на психологічний стан.


«Взаємодія між усіма учасниками освітнього процесу ґрунтується на принципах рівноправності, толерантності, академічної доброчесності, неприпустимості булінгу та психологічного насильства», — наголошують автори «Меморандуму співпраці батьків, учнів та педагогів». Цей документ був створений у результаті зустрічей та експертних обговорень із освітянами, учнями і їхніми батьками. Попри те, що він не має сили нормативно-правового акта, Меморандум може допомогти всім учасникам освітнього процесу обрати стратегію спільної праці, налагодити комунікацію і дотримуватися правил та регламентів взаємодії.

Крім того, діалог з батьками допомагає вчителю зрозуміти, як вони мотивують і підтримують своїх дітей, як допомагають їм вирішувати проблеми чи виконувати домашні завдання, з’ясувати сильні та слабкі сторони характеру школярів і допомогти їм правильно розвиватися у майбутньому. Тоді батьки, які бачать позитивний вплив такої взаємодії на результати навчання й настрій дітей, відчувають довіру до педагогів. 

успішний діалог між педагогами та батьками розпочинається з цінностей: якщо вони спільні, взаємодіяти буде простіше. Якщо ні – це більш проблематично. У такій ситуації важливу роль буде відігравати авторитет учителя.

Якщо виникає проблема, педагог радить діяти за таким алгоритмом:

  • учитель намагається вирішити її самостійно шляхом тісного контакту з дитиною;
  • якщо проблема виявилася глибшою – до її обговорення залучаємо батьків;
  • якщо між дітьми виник конфлікт – запрошуємо батьків і всіх учасників конфлікту та влаштовуємо круглий стіл: зазвичай у такому форматі непорозуміння вирішуються дуже легко;
  • якщо це проблема однієї дитини (агресія, булінг тощо) – починаємо працювати з родиною: агресія не з’являється просто так, потрібно зрозуміти її джерело;
  • якщо батьки не хочуть взаємодіяти – шукаємо інші шляхи.
Дуже важливо не ігнорувати її й не намагатися швидко залагодити. Натомість проаналізувати: в чому вона полягає, чому стало важко спілкуватися, коли розпочалося непорозуміння? А головне — що я (вчитель / батько / директор школи) можу зробити для того, аби вирішити ці труднощі. Якщо першопричину кризи чи конфлікту вдалося знайти, можна шукати нові поведінкові стратегії, обирати інші варіанти співпраці, основний критерій якої — взаємоповага, готовність чути опонента, екологічність. Утім, іноді правильним рішенням буде завершення діалогу. 
      



Категорія: Батькам
Коментарів: 0 | 05.10.2022

Прізвище, ім'я: Я не робот
Copyright  ©  2013Цікаву інформацію та пропозиції щодо сайту
надсилайте електронною поштою: admin@school23.lviv.ua